“We zijn onszelf gaan verwennen”

Logo: Gondola Magazine

Dat zegt professor retailmanagement Pierre-Alexandre Billiet in een heel uitgebreid interview. Hij is de CEO bij Gondola, wat een retail kennisplatform is.
In het interview kom je heel wat dingen te weten over consumentengedrag, wat ons aankoopgedrag bepaalt, de oorzaken van de huidige prijsstijgingen in de warenhuizen en hoe de nabije toekomst er zou kunnen uitzien.

Het artikel sluit heel goed aan bij de verschillende P’s van marketing en bij conjunctuur waardoor je het dus wellicht heel goed kan gebruiken om enkele examenvragen over te stellen.
Het artikel zit achter de betaalmuur bij De Morgen en bij Humo.
Maar je kan het volledige artikel gratis lezen en downloaden via het online GOpress krantenarchief van de bibliotheek in je gemeente.
Geef als zoekterm “verwende ettertjes” of “Pierre-Alexandre Billiet” in (filter eventueel op Humo en op publicatiedatum 4 mei 2021) en dan kan je het artikel vast en zeker vinden.

Je kan ook een korter gratis artikel (maar dus ook niet met alle info) vinden in de Nederlandse krant AD.
Er is ook een gelijkaardig interview in het Franstalige weekblad Tendances Trends dat je gratis kan lezen mits registratie en dus een gelegenheid om vakoverschrijdend samen te werken.

(Bron: Humo, 3 mei 2021, De Morgen, 13 mei 2021; AD, 9 mei 2021 en Tendance Trends, 22 april 2021)